Thursday 19 May 2011

• You had done what you could •

Assalamualaikum. Hello semua. Yeah dah sebulan laa genap aku kerja kat tempat baru ni. So far semua ok, officemate , bos semua ngam ho. ( baik lah kira ) .


Tapi aku lemah satu je, bila kene deal or call-call orang printing, sebab nak proceed artwork tuh kan. Dieorang ni ( takde laa ramai ada 2 orang je , tapi kerenah alahai, suka provoke siot ) bila nak print sesuatu barang ni contoh macam bunting lah, dieorang akan call cakap nak print, tapi kita kat sini mesti lah cakap suh tunjuk contoh dulu, sebab takut lah warna tak sama ke apa kan. Nanti dieorang ni mesti cakap : " ok nanti kalau dah print, kalau ada salah pape, korang tanggung sendiri, kita dekat company printing taknak tanggung ." hoi tekanan kau tahu tak. Buat aku cuak je, malam tido tak lena, sebab takut bunting dieorang print tuh senget ke apa.


Dah laa eksyen, pastu siap mintak vector-vector aku plak tuh, suh email bagai. hekleh, kata terer, buat lah sendiri kan. Cakap mesti nak marah-marah, da memang kerja kau kot kedai printing check dulu artwork letak crop mark apa semua. Tu laa malas nak check. Nanti end product keluar tak cantik, customer taknak tau plak nak merungut.



pergh aku nak cerita apa pun aku dah tatau lah. ok bye. ni inspirational words yang sesuai dengan kejadian semalam, tapi hari ni aku dah ok. tata take care.


No comments:

Post a Comment