Thursday 9 April 2009

• Senyum tak mati pun •

tadik aku baru balik drpd plaza larkin, memula nak g beli barang mak aku pesan,tapi malangnye takde plak arini.so aku pun terus je la gi food court die. aa agak ramai gak aa orang kat sini, sebab arini cuti sempena besday sultan johor (kalau tak salah aku la) , so aku pun oder la kan. yang aku rasa tak baper nak best tuh, ade aa dak kedai rojak asma nie, aku kan 1st time nak makan kat kedai die, so aku tanye la nak amik pinggan smua kat mana. tapi malangnye macam aku cakap ngan pinggan tuh je. die bley buat muke jawab tak ikhlas langsung. pastuh ok la tak kesah g, aku dah pilih-piilih smua, duduk.then die hantar. cakap baper inggit. disebabkan suara die mahal gile, die cakap memang slow nak mati. aku pun tepaksa laa tanye skali lagik baper hinggit, die jawab tapi muke kerek nak mati,mata pandang kat tempat lain. ( cth macam  korang tengah bebual ngan someone ni kat depan die,tapi die pandang blah kanan,kire perbualan ko tuh tembus pegi blakang die je)  what the fuck la. aku ni dah la pelanggan ko. kalau aku ni jahat,aku blah je weh.tapi seb baik aku tak sampai ati. aku rasa la, kalau muke ko tuh senyum sket, cakap dengan pelanggan pun baik-baik sopan santun, mesti kedai ko ramai orang. kesian aku tengok ko, ye laa mungkin terpaksa ke apa nak kene keje, tapi hello~ dah keje, wat la lelok.wat la seiikhlas mungkin, tak rugi aku rasa kalau ko cakap " Terima Kasih" dan sedekahkan senyum ko tuh kat pelanggan. Btw ko takde la cantik sangat. kucing bawah meja aku tadik lagik cun. :grin:

10 comments:

  1. ngeh3x..gurl ke..?? biase le tu~ bajet cun
    senyum le banyak2 cam aku, baru la cumey :razz:

    ReplyDelete
  2. amy~
    jam berbling2 pink berada di pergelangan tgn akak...
    hehe..thanx 4 d right choice~!
    syg die..muah muah..

    ReplyDelete
  3. haha i dont like that kind of service.. sumpah tobat tak datang dah if kena mcm u kena amy.. haha, tobat nasuha tros!

    ReplyDelete
  4. kak zarra: wah2 da belii ekh.jeles2!! ekekek takpe2.nnty amy da keje will aim for solvil titus gak.amacam berat tak tangan hahahahah :p

    soap: ha tuh la kan tobat kan? ekkeek tatau la weh.agaknye kalau keje pangkat lagi tinggi terus tak nampak mata idung agaknye.ke'kerek' kan yang terserlah.

    ReplyDelete
  5. berat gile yang..
    x biase lg kot..
    haha..gud2..bljr rajin2..
    then dpt keje yg besh2..
    nk bli beratus2 jam pn xde hal dik =)
    dh lame x nmpk amy on9..
    bz ek?bile la ble berborak2 ni..huhu..
    take care tau?
    muah muah..

    ReplyDelete
  6. alamak..tak pasan gune nama ateh...chet!

    ReplyDelete
  7. amy..mana kedai tu??
    bia aku g..
    kite aja dy...
    eiii..
    sombong lak...
    (emo2)

    ReplyDelete
  8. Whaa... boikot je kedai tu...!! post kt blog supaya orang jgn pegi sana ...

    ReplyDelete
  9. haha tuh aa nnty aku ngan adik aku nak g balik kedai tuh..tgk..kalau die kerek2 lagik.aku pos je gamba kedai die. ( jahat aku nie) :twisted:

    ReplyDelete
  10. tergelak2 aku bace citer ko nie..hik2..
    sabar jelah amy..2 lah kdg2 aku pun de alami gak..kdg2 aku sndiri pun x fhm nape la ade org cam tue..cane sbnrnya insan2 nie berfikir agaknya..always think -ve..hmmm :?:

    ReplyDelete