Sunday 30 August 2009

• Khas untuk wanita •

pin pon pin pon, fewwit posmen datang antar surat la seh. eksaited sebab bajet macam dapat kad raya ke apa haha,skalik tgk surat aku ade satu je, tuh pun drpd mac (yang makeup2 tuh) pasrah jap,tapi takpe-takper mungkin die nak bagi aku voucher ker apa kan, ok la bukak-bukak skalik tengok ada 4 keping gambar macam poskad.Pasrah seot sebab serious ingat voucher,poskad tuh g kedai die dah bley amik kat counter kan hahaha. Aku ni bukan jenis makeup2,kalau sebut pun aku tatau,tengok gamba baru aku apa benda alah tuh,tapi kalau lipstick ke apa aku tau la kan,melampau aa tatau   :roll: Walaupun aku tak makeup,tapi aku suka beli mac ni untuk adik-adik aku, sebab packaging dia cantik dan die ikut theme kan. Untuk adik-adik takpe ehe.( poyo gile ahhaha)



Ok back to the tajuk, so kali ni theme die pasal makeup as art, mac telah tonjolkan(betul kot guna pekataan nie) 3 karya iaitu daripada Richard Philips (painter),Marilyn Minter( Photographer) dan Maira Kalman ( Illustrator).


MAC Makeup Art Cosmetics FALL'09



Art by Richard Phillips




Lipstick : RM63.00 ( 5 warna)
Lipglass : RM63.00 ( 4 warna)
Eye Shadowx4 : RM138.00 ( 3 set)
Powder Blush : RM75.00 ( 2 warna)
Plush Lash Mascara : RM55.00

Photo by Marilyn Minter




Glitter - RM80.00( 2 warna)
Reflects Glitter - RM82.00 (2 warna)
Pigment - RM82.00 (4 warna)
Clear gloss texture - RM78.00

Illustration by Maria Kalman




Eye Shadow - RM57.00( 6 Warna)
Technokohl Liner - RM62.00 ( 5 warna )

gambar aku amik di Makeup For Life


P/s: Harga-harga yang ada ni aku amik kat belakang poskad yang dieorang pos tuh.


So apa tunggu lagik,raya ni merelip-relip macam kelip-kelip la korang pakai glitters tuh smua, jadi playful and sophisticated pada waktu yang sama dan colorful .Pigment tuh mende apa weh? hahaha


Kalau MAC Malaysia ni buat theme sempena Hari merdeka cun gak eh. Merah Putih Biru Kuning,jalur semangat kami semua,Jalur gemilang ! (lagu jalur gemilang nieh)  nanti aku bagi cadangan tahun depan.

No comments:

Post a Comment