Thursday 5 September 2013

Don't Sweat The Small Stuff

Hye. Tajuk tak boleh blah nak gempak je. Sebenarnya tu tajuk buku aku tengah baca sekarang ni.
Bagus juga lah buku ni untuk orang yang macam aku, jenis yang benda kecik-kecik pun nak fikir sampai beberapa hari. 
Padahal tak payah pun tak apa, tapi sebab dah train kepala macam tu, sampai kadang-kadang rasa penat nya nak fikir benda remeh temeh, 
kalau tak fikir takut jadi lain pulak.
Haa tu laa bila baca buku ni, macam membantu lah juga. So lepas ni, fikir benda yang penting je, 
yang tak penting kita letak tepi je dulu. 
Sekarang tengah tak sabar untuk menghantar surat. Surat apa? jeng jeng jeng, nanti dah hantar baru kita cerita ok :) 
its kinda big decision for me sebenarnya, tapi takpe kalau tak cuba kita tak tahu masa depan kita macam mana kan. 
Kena buka minda dan terus maju kehadapan, wah gituu hahaha.

By the way korang perasan tak yang semakin kita berusia, semakin cepat kita rasa masa tu berlalu, ini dah bulan September, 
lagi 3 bulan dah nak masuk tahun 2014, kejap je dah setahun, masih banyak benda yang belum capai lagi tahun ni. tapi tak apa, 
kita jangan tengok apa yang kita tak dapat lagi, kita cherish apa yang kita dah berjaya capai. 
Untuk hidup yang lebih bermakna. hehe 

Harapnya dengan keputusan yang aku ambil hari ini, akan membawa keluarga kecil kami ke tahap yang lebih tinggi daripada sekarang, 
Aku yakin we can do it & Allah is there to help us go through all the obstacles . 
Insya Allah. Dan angan-angan aku untuk travel the world masih belum hilang lagi, 
cuma sekarang ni aku kena fikir macam mana nak pujuk suami aku untuk turut serta, 
ye lah kalau dia taknak, harapan laa aku nak dapat pergi kan hahaha. ( doa banyak-banyak supaya Sallihin setuju ) . hehe.

Recently on my instagram

Blackberry
Ini blackberry MIL tanam dekat tepi rumah. rasanya yang ni belom
 masak sangat lagi, kalau dah betul2 ripe dia jadi warna hitam lah hehehe
Manggis
Manggis ! memang ubat batuk yang berkesan haha 
01.09.2013 , family menghantar Amalina ke Terengganu
 untuk further study di UMT.
All the best Amalina 
Satu je aku harap TYPO ni ada bukak lah cawangan dia dekat JB ni.
Practice make perfect orang kata.
Dah setahun kawin, baru berkeyakinan nak masak kan
untuk family. :) 
Overall,syukur alhamdulillah.
Harap hari-hari anda juga indah insya allah . 
Jangan lupa spend more time dengan family, cherish all the small stuff in life. 

No comments:

Post a Comment