Friday 25 February 2011

• Pipit Zakka •

Assalamualaikum.Salam Sejahtera.


Anger makes you smaller, while forgiveness forces you to grow beyond what you were. – Cherie Carter-Scott.



• Gambar aku amik daripada sini


Ini apa yang aku nampak pagi-pagi dekat facebook kawan aku. Well yeah i couldn't agree more. Kemarahan memang akan buat kita nampak lebih tak berdaya, nampak lemah,nampak kalah. Bukan 'nampak' tapi 'memang' kalah. Sebab awal-awal lagi kita tak mampu nak kawal kemarahan itu, kita dah tunjuk kelemahan kita.


Maka dengan itu berilah kemaafan, walaupun ianya berat, tapi seseorang itu akan rasa lebih tenang. Insyallah.Kita pun tak payah nak sesak-sesak kan fikiran nak fikir tentang perkara yang kita marahkan tu. Boleh buang jauh-jauh.


Well i'm not perfect myself, takde orang yang perfect dalam dunia ni. Alhamdulillah kalau ada. Tapi will try my best to be better :) . Dengan itu saya akan cuba menjadi seorang yang lebih sabar, in oder to control my anger. amin.


Dan tajuk entry hari ini. Pipit Zakka, kalau memula tengok mesti macam pelik, ok masa aku memula nampak nama ni, aku terus terfikirkan organ lelaki & perempuan .nakal ke comel ? Haha sorry lah, takkan korang tak kot. tipu lah kan. Tapi sebenarnye ni nama kedai weh,pipit zakka store at 18, Jalan SS2/55,47300,Petaling Jaya, ekek kedai ni jual barang-barang yang comel korang boleh tengok kat sini.

2 comments:

  1. bila marah ni memang kena banyak bersabar.
    cuba kawal kemarahan tuh dengan sebaik yang mungin.

    ReplyDelete
  2. apa salah dia tu sampai kena mintak mahap?

    ReplyDelete