Tuesday 10 March 2009

• Makan-makan pengubat rindu •

Balik Mersing, selain nak jumpa adik-adik n parents aku. tujuan lainnya adalah untuk makan nasi dagang.series kat jb aku tatau nak cari kat mana.tapi kalau untuk angah plak.senang la.siap hafal kedai mana ada jual nasi dagang yang best kat area dungun tuh. aku rindu nasi dagang hahaha. so akhirnya pada hari ahad semalam.( ari sabtu takde sebab ari sabtu terbangun lambat, so terus lunch je la. ) hari ahad jam 9.30am.aku,mak,angah dan adik sampai kat kedai di area Tanjung. 9.30am tuh awal kan? tapi kiteorang dapat order 2 set nasi dagang je. angah ngan adik makan laksam dan soto aje. aku nak  tambah pun takde dah. haiz. takpe asal ade.daripada takde langsung kan. kene datang kul 7.30am agaknye. alangkah best nye kalau kat jb hari-hari boleh breakfast nasi dagang daripada makan roti-digoreng-dengan-telur-yang-berlebihan-minyak-tapi-makan-juga-sebab-lapar .





Then kiteorang pegi pulak air papan, saja jenjalan tengok-tengok pantai. angin sangat la kuat time tuh. Ramai manusia yang berkelah kat sana. shOk tgkmereka makan ayam kfc dan duduk atas tikar.anak-anak kecil lari-lari ke darat untuk makan ayam kfc jugak. ( aku tatau ayam goreng apa sebanarnye,nampak je macam ayam kfc ) . best-best. angin sepoi-sepoi bahasa. ditemani ngan hari yang panas tapi tak terik. Round-round tengok challet baru uncle sheikh abu dekat sana. cantik. gune kayu er kayu bulat-bulat (aku tatau la nama kayu tuh) tapi cun la mcm dalam cite-cite omputih nye kayu buat umah kat tempat sejuk. ( google je la.)

Tengah hari lepak sebentar di kedai mak. takde la sebentar agak lama jugak. then petang-petang jam 4.30pm. aku ,angah dan adik gerak pergi pantai di bandar mersing, sebab rasa nak makan ABC sangat-sangat. hahaha gile makan je. sampai kedai kena la oder kepok lekor skalik, baru la masyuk lepak tepi pantai makan-makan sambil menghayati bunyi deruan ombak. ( phew-phew~ : contoh bunyi macam ni la.).then kami bertiga pergi main buih sabun perisa apple. rasa macam nak makan buih sabun tuh. haha sekian sahaja. Next 2 weeks kita balik Mersing lagi oke! best nye balik rumah dan berjaya menjarakkan diri daripada internet. ( kecuali nak update blog ni la ) lebih bermakna balik rumah golek-golek atas katil, derum-derum pergi pusing bandar Mersing. Oh last : Di mersing dah ada Istana Sri Mersing, atas bukit, view cantik,dulu adalah rumah DO (kalau sesapa yang tau) . Kalau berkesempatan nanti aku snap papan tanda dia sahaja. sebab Istana mana leh masuk dah, kalau dulu rumah Deputy Officer boleh la masuk dengan muka yang gembira dan sesuka hati. Ok la till then tata .




9 comments:

  1. eh eh,nape rasa macam cepatnya rambut angah dah panjang ek?

    ReplyDelete
  2. wah abg ske pic angah n belon2 tu lawa aaaaa

    ReplyDelete
  3. hahaah tuh a pasal.angah bawak balik bubble tuh from terengganu.memula men masa kereta gerak.seyes best.bawak kete lelaju.haha :smile:

    ReplyDelete
  4. dinie: laa ko ni mcm smalam plak jumpe die. aku rasa tahun lepas haha.takkan la rambut tak panjang2..aiyo.ko pun skalik makin tua hahahah .weh meh laa bawak future wife ko jumpe aku !! sila balik jb oke :grin:

    ReplyDelete
  5. oh cite saya. :grin:
    dia balik seremban pun lom lepas lagi cik amy oi. camne nk suh gi jb? :eek:

    ReplyDelete
  6. oit jgn bawak laju2 bahaye!!

    ReplyDelete
  7. kalu tak laju tak jd bubles nye..huhu

    ReplyDelete
  8. Haa ni yang xsbr nk reunion kat mersing nih ! Iskkkkk . :lol:

    ReplyDelete
  9. sabar erin sabar hahaha :grin:

    ReplyDelete