Saturday 3 March 2012

Taroyami - Mount Austin

Assalamualaikum. Sejak 2-3 menjak ni, banyak pulak restaurant / cafe yang jual dessert-dessert daripada Taiwan ni. Kebanyakkan ada beroperasi dekat area-area Taman Sutera & Mount Austin.Aku pun tau bila ada sorang officemate aku ni, memang rajin pergi makan dessert, dia yang bagitahu aku pasal tempat-tempat makan yang best. Contohnya macam haritu aku ada cerita pasal Sweet Hut kan? So harini aku nak cerita pasal kedai sebelah dia, nama Taroyami.



Taroyami ni merupakan kedai yang jual dessert berasaskan Taro dan Yam . Sedap ok. Ingredients die ada taro & yam of course, pastu ada grass jelly ( cincau ) kemudian boleh pilih nak letak red bean ataupun pearl yang macam dalam coolblog tuh ataupun benda lain ,agar-agar ke apa. Kemudian kat bawah bahan-bahan tuh ada snow ice air tauhu, best gila. Ada macam-macam lagi perisa sebenanrnya korang boleh pilih, cuma aku pilih yang famous lah kan. Disebab kan aku tak suka red bean, so aku mintak tukar kepada pearl.

1. Order number ★  2. signboard taroyami mount austin ★   3. decoration dekat counter. ★   4.ini counter dia.

Ok gambar kat atas ni yang no 1 tuh, benda bulat hitam tuh ialah number oder kita, kalau makanan korang order dah siap, nanti benda ni akan berbunyi pastu menyala lampu merah. Coolio kan. kemudian dekat counter dia pun menarik, die hias dengan racket tenis tapi takde string dia. Cara-cara nak order kat taroyami ni senang je, dia semua self service macam kornag pergi starbucks or KFC , sampai je pegi kat counter, tengok nak pilih makan apa, bayar, kemudian tunggu. Lampu menyala, benda bulat bunyi boleh pegi amik order. Senang kan?

Antara deco di dalam restaurant Taroyami. 
Unik kan lampu dia? 

Ok yang ni pun singnature dish juga. Crispy Banana. Pisang dibalut dengan kulit popia.

Overall kedai ni sesuai kalau nak melepak minum petang, satu mangkuk taroyami tuh boleh nak share 2 orang sebab mengenyangkan sangat. Macam kita makan bubur chacha. Harga semangkuk Taroyami ni around RM6.90-RM8.90. Kalau untuk yang crispy banana tuh RM 4.00. Dia ada juga side dish yang lain macam fries,calamari etc. Air pun ada jugak, tapi macam air bubble tea tu lah . Design kedai pun comel je, tapi aku dengar cite taroyami branch taman sutera punya lagi comel. Tak bekesempatan pulak nak pergi ke sana.

Kalau nak try ke Taroyami boleh pegi ke Taman Sutera or Mount Austin Jb ok.

Taroyami ( Taman Sutera)
37, Jln Sutera Tanjung 8/3
Tmn Sutera Utama
81300 Johor Bahru (Skudai)
Johor Malaysia.

Taroyami ( Mount Austin) 
51, Jalan Austin Height 3, 
Taman Mt Austin, 81100, 
Johor Bahru . 
(sebelah dengan Domino's pizza)

Ok tuh je till then bye.

2 comments:

  1. Alaa :( takde kat KL ke kedai ni?

    ReplyDelete
  2. aaa kat KL eh, maybe ada kot farra, ekeke. takpe nnt amy tanye-tanye kan :)

    ReplyDelete